Št. dec 1st, 2022

Od 1. júna 2022 sme zaviedli jednu z najdôležitejších noviniek Sociálnej poisťovne v oblasti elektronizácie a rozširovania ponuky Elektronického účtu – elektronickú PN. Jej cieľom je vytvoriť službu v rámci elektronizácie zdravotníctva a digitalizácie Sociálnej poisťovne, ktorá zjednoduší proces potvrdenia práceneschopnosti pacientovi v životnej situácii, kedy by sa mal sústrediť na liečbu.

Vzájomnou spoluprácou lekára, NCZI a Sociálnej poisťovne znížime byrokratickú záťaž a ušetríme čas i námahu lekárom, zamestnávateľom a najmä pacientom, našim klientom. Po novom komunikácia prebieha medzi lekármi, Sociálnou poisťovňou, zamestnávateľom a pacientom online. Ak lekár človeka vypíše na elektronickú PN, nebude mať žiadne povinnosti voči zamestnávateľovi ani Sociálnej poisťovni.

Pacientom tak ubudne povinnosť nosiť papierové tlačivo zamestnávateľovi. Neznamená to však, že sa už s papierovou verziou potvrdenia nestretnete. Nastalo tzv. prechodné obdobie, ktoré bude trvať do 1. júna 2023, od tohto dátumu už lekári papierové tlačivá vydávať nebudú. Práceneschopný človek bude mať všetky informácie o stave svojej ePN vo svojom elektronickom účte poistenca. Aktivovať si ho môže elektronicky alebo osobne na pobočke Sociálnej poisťovni.

Čo ePN prináša klientovi?

  1. nemusí viac musieť obiehať úrady, po návšteve lekára sa odchádza domov lieči
  2. nepotrebuje podávať osobitnú žiadosť o dávku nemocenské, samotné vystavenie ePN lekárom bude automaticky považované za žiadosť o dávku,
  3. prostredníctvom Elektro-
    nického účtu poistenca má klient okrem údajov o ePN k dispozícii navyše aj informácie o stave konania a výplate ich dávky nemocenské,
  4. priamo v Elektronickom účete poistenca si môže upraviť spôsob výplaty, ale aj vziať späť svoju žiadosť o dávku, či doručiť hlásenie o pracovnom úraze – Elektronický účet poistenca tak neslúži len na informovanie, ale aj na komunikáciu či podávanie žiadostí.

Mgr. Peter Zubaľ riaditeľ pobočky Sociálnej poisťovne v Humennom

adminpn

Od adminpn